כולנו המתנו בקוצר רוח לחופש הגדול. אך לצערנו נאלצנו להישאר במרחבים המוגנים במקום לבלות ולאגור כוחות. רחלי רוזנמן עם השפעת מבצע צוק איתן על פתיחת שנת הלימודים
14:18 (30/08/14) כתב אורח

כאשר המבצע החל ב-8 ביולי אף אחד מאתנו לא שיער שהוא יגרום לאבדות רבות כל כך ולהפסדים עצומים, בין אם בחיילים שמגנים עלינו ובין אם בעסקים קטנים שכיסם נפגע.כמו כן, המבצע לא פסח על ילדי ישראל. הוא החל באמצע החופש הגדול והוביל להסתגרות בבתים.כאשר המבצע תם, הדעות לגבי איך צריך לפעול ולהגיב לכך שהמבצע התרחש בחופש הגדול התפצלו.מחד גיסא, יש הטוענים שמאחר שהמבצע התרחש בחופש הגדול אז אין זו בעיה של משרד החינוך, ולכן אין צורך להשיב את זמן החופשה והמנוחה שלהם, זוהי בעצם בעיה שלהם. מאידך גיסא, לא מעט תלמידים ניסו לפעול להארכת החופשה, בעיקר באמצעות חתימה על עצומה להארכת החופשה ופניה למועצת התלמידים והנוער הארצית.ובכן, אינני מבינה גדולה בדרך שבה פועלת מערכת החינוך, אך בתור נערה שגרה לשעבר בדרום אני מבינה את המצב של אותם ילדים ונערים שנאלצים לשבת ימים ושבועות בין ארבעה קירות לקול האזעקות המייללות ולפחד שבכל רגע נתון יכול לפגוע בהם טיל. איני מאשימה במצב הביטחוני את מערכת החינוך, אבל לדעתי, במערכת אמורים לנסות להבין ללב התלמיד ולהקשיב לו לפחות פעם אחת.ייתכן שזו תהיה בעיה גדולה מדי להאריך את החופשה או לתת פיצוי בימים אחרים במשך השנה לכל תלמידי הארץ, אבל אני מצפה שיינתן לפחות פיצוי לתלמידי היסודי והחטיבות בארץ, שיוציאו אותם יותר מוקדם לחופשת הקיץ אחרי שנת הלימודים הזאת, או לחלופין שיתחילו ללמוד יותר מאוחר.הילדים לא נחו בחופשה הזאת, אלא ישבו וכססו ציפורניים, בכו ואף נכנסו להתקפי חרדה. איני יודעת עד כמה הרעיון של הוספת ימי חופשה יעיל ובר הוצאה לפועל, אבל אם למר שי פירון, שמאוד מקשיב לנו ולדעות שלנו (ובכן,זה לא כך), קשה לחיות עם הרעיון שהילדים ייקחו עוד כמה ימים כדי להירגע הוא צריך לדאוג לפחות שבכיתות בבתי ספר ישבו אנשי מקצוע וידאגו להעלות את הנושא על סדר היום, לשוחח עם אותם התלמידים שזקוקים למקום בשביל לפרוק את אשר על ליבם.ילדים ובני נוער לא תמיד יגשו אל היועצת מיוזמתם האישית,הרוב יתביישו ולא כל מחנכת יודעת בדיוק איך לטפל בנושאים כאלה, או שחסרות לה שעות לכך.לפיכך, לדעתי הדרישה המינימלית שאנו אמורים להציב בפני משרד החינוך היא דאגה לתלמידים, ובקשה מבתי הספר להעלות את הנושא הנוכחי על סדר היום במהלך השיעורים בצורה נבונה, כדי לתת כלים להתמודדות עם מה שחוו התלמידים, כך שאם, לצערנו, יאלצו לחוות זאת שוב בעתיד, ידעו כיצד להתמודד. קרדיט: כל הזכויות שמורות ל Dekel E, מאגר ויקימדיה.